Veelgestelde vragen Slotenspeciaalzaak.nl

Welk slot is geschikt voor mijn scooter/motor?
Over het algemeen vinden mensen het prettig om een kettingslot te gebruiken om een scooter of motor te beveiligen tegen diefstal. Het voordeel van een kettingslot is namelijk dat je de tweewieler aan een vast object kan bevestigen zoals een lantaarnpaal of hek. Dit verkleint de kans op diefstal enorm!
Ook wordt een schijfremslot vaak gebruikt als beveiliging tegen diefstal. Een schijfrem is namelijk eenvoudig mee te nemen door het kleine formaat. Toch kan je met een schijfremslot je tweewieler nergens aan bevestigen. Het is dan ook een veelgebruikt slot als je motor of scooter voor een korte tijd op slot moet worden gezet. Als de tweewieler voor langere periode beveiligd moet worden raden wij een combinatie van een kettingslot met een schijfremslot aan.
Belangrijk om te weten is dat als je een scooter wilt verzekeren tegen diefstal, je minimaal een ART 3 slot nodig hebt. Voor het verzekeren van je motor tegen diefstal is minimaal een ART 4 slot nodig. Raadpleeg altijd eerst de verzekeraar om zeker te zijn welk slot je nodig hebt voor een verzekering tegen diefstal.

Welk schrijfremslot heb ik nodig?
Niet alle schijfremsloten passen op iedere remschijf. Het is daarom belangrijk om je remschijf op te meten voordat je een slot aanschaft. Als het gaat om een schijfremslot met een pin, is het belangrijk dat je een gat in je remschijf opmeet (een remschijf heeft meerdere kleine gaatjes). Dit gat moet een net iets grotere afmeting hebben dan de afmeting van de pin van het schijfremslot.
Als het gaat om een schijfremslot in de vorm van een beugel, dan moet het schijfremslot niet worden bevestigd door een gaatje in de schijfrem. De beugel moet over de hele schijfrem (met de puntjes erop) worden bevestigd. Hiervoor is het belangrijk dat de schijfrem (gedeelte met de puntjes) in de binnen-afmeting van de beugel past.
Verder is het goed om te weten dat er ook schijfremmen bestaan met het ART-keurmerk. Dit keurmerk kan nodig zijn als je jouw scooter of motor wilt verzekeren tegen diefstal. Bekijk daarvoor altijd eerst goed de voorwaarden van de verzekeraar.

Welke gegevens heb ik nodig voor mijn verzekering?
Wanneer je je slot aan wil melden voor je verzekering heb je een aantal gegevens nodig. Voorheen kreeg je bij een ART gekwalificeerd slot een certificaat. Dit is echter niet meer zo. De verzekering vraagt om de sleutelcodes en om het MBT-nummer. De sleutelcodes vind je op de sleutels zelf. Het MBT-nummer vind je op de verpakking van het slot, maar ook bij de aanvullende informatie onder het product op onze website.
Of jouw slot wordt geaccepteerd door je verzekeringsmaatschappij hangt af van wat er in de polisvoorwaarden wordt vermeld inzake de eisen van beveiliging. Lees deze daarom ook goed door, zodat je weet dat je het goede slot aanschaft.

Mijn slot loopt niet meer soepel, wat nu?

Door WD40, silliconenspray of kroonolie op de stalen kogeltjes in het slot te spuiten en de sleutel meerdere malen om- en weer terug te draaien zorg je ervoor dat het slotmechanisme weer gaat lopen. Bekijk deze pagina voor meer info

Kan ik gelijksluitende sloten bestellen?
Nee dit kan niet op onze website

Hoe kan ik mijn kortingcode gebruiken?
Ben je abonnee op de nieuwsbrief en heb je hierin een kortingscode ontvangen? Op deze pagina wordt uitgelegd hoe je de kortingscode kunt verzilveren.

Hoe kan ik een sleutel laten bijmaken?
Je kunt een sleutel eenvoudig laten bijmaken bij een sleutelmaker. Scooters kunnen voorzien zijn van een startblokkering. De van een chip voorziene sleutel van deze scooters schakelen de startonderbreking uit. Ook sleutels met een chip kunnen worden gemaakt. De sleutelmaker moet dan wel beschikken over de apparatuur die nodig is om te kunnen herprogrammeren. Na het herprogrammeren kunnen de nieuwe sleutels worden gebruikt.
Voor motorsloten werkt het anders. Je kan bij een motorslot het sleutelnummer doorgeven aan een garagehouder en zo kan een nieuwe sleutel voor jou worden besteld. Daarnaast kunnen sommige sleutelmakers aan de hand van een foto van de sleutel en nieuwe sleutel bijmaken. Ook zijn er sleutelspecialisten die met een cameraatje de binnenkant van het contactslot filmen. De aldus verkregen beelden worden gebruikt om een nieuwe sleutel te maken.

Als je beide sleutels kwijt bent, breng dan je contactslot naar een goede sleutelspecialist. Hij beschikt over een computergestuurde machine. Met deze machine kan dan een nieuwe sleutel op maat worden gemaakt. Je kunt ook contact opnemen met de importeur van het merk van je motor. Er kan een nieuwe sleutel besteld worden op basis van het kenteken. Helaas is dit een oplossing met een stevig prijskaartje. Voor een goedkopere oplossing kan ook een tweedehands contactslot worden gekocht met sleutels.

Hoe kan ik mijn slot het beste onderhouden?
Het is erg belangrijk om het slot goed te onderhouden. Net als bij alle spullen die veel buiten worden gebruikt, kan er vooral met koud Hollands weer viezigheid of corrosie ontstaan in het slot. Om het slot weer soepel te laten lopen adviseren wij het gebruik van smeerolie. Dit kan zijn WD40, silliconenspray of kroonolie.

Wanneer kan ik mijn order verwachten?

Wij streven ernaar je bestelling zo snel mogelijk te verzenden. Wanneer je een order hebt geplaatst op werkdagen voor 23.59 's avonds zal deze de volgende dag worden geleverd. Je ontvangt een email van ons met hierin de PostNL track en trace code. 
Bestellingen geplaatst op vrijdag worden over het algemeen al op zaterdag geleverd! Bestellingen geplaatst op zaterdag of zondag worden dinsdag geleverd.

Wij streven ernaar je order op tijd te verzenden, en je te voorzien van alle mogelijke informatie. Helaas kan het voorkomen dat een order om een bepaalde reden te laat verzonden wordt, dit komt heel zelden voor en proberen wij met man en macht te voorkomen! 

Voor 23.59 besteld is de volgende dag in huis. Ook op zaterdag wordt geleverd! 

Ik heb een verkeerd product geleverd gekregen, wat nu?
Al onze producten worden via een automatisch systeem verzonden. De kans op het verzenden van een verkeerd product is daarom erg klein. Mocht het zo zijn dat je toch een verkeerd product hebt ontvangen, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op zodat wij de fout kunnen herstellen. Stuur een e-mail naar [email protected] met hierin je bestelgegevens, omschrijving van het probleem en een foto van zowel het verkeerde product als de doos waarin het product is geleverd. Wij zullen de fout zo snel mogelijk herstellen.

Let op! Het is belangrijk om het foutief ontvangen product in de originele verpakking te laten, anders kunnen wij deze helaas niet meer retour nemen of voor je omruilen.

Verzenden jullie ook naar België?
Jazeker, de levertijd is gelijk aan die van Nederland. Je betaalt dus geen verzendkosten en voor 23.59 uur besteld is morgen in huis!
Betaling kan door middel van Paypal, bankoverschrijving of Mister cash.
Je ontvangt de bankgegevens als je de bestelling afrondt.
Je order naar België zal worden verzonden met PostNL, je ontvangt hiervan een track en trace code.
Verdere informatie over verzendingen vind je hier

Is het mogelijk mijn bestelling te wijzigen / annuleren?
Helaas kunnen wij door de snelle techniek geen wijzigingen in orders doorvoeren. Door middel van een automatisch orderpicksysteem worden orders na plaatsing direct verwerkt en overgedragen aan de vervoerder. Om deze reden kunnen wij geen producten aan de order toevoegen of verwijderen, en kunnen wij geen adreswijzigingen doorvoeren. Omdat de order binnen enkele minuten is verwerkt, is het niet mogelijk de bestelling te annuleren.

Mocht je de order niet meer willen ontvangen, kun je deze het beste weigeren aan de deur. De zending zal dan weer retour afzender gaan. Zodra wij het pakketje retour hebben ontvangen, ontvang je automatisch een e-mailbevestiging. Hierna zal het aankoopbedrag minus 4 euro weigeringskosten binnen 5 werkdagen worden gecrediteerd op rekening van aankoop. Je ontvangt hiervan een creditnota per e-mail.

Ik heb mijn bestelling retour gezonden maar nog geen geld retour ontvangen?
Zodra de order retour gekomen is, ontvang je hiervan automatisch mailbevestiging. Nadat het product gecontroleerd is en in nieuwstaat is, zal het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen gecrediteerd worden op rekening van aankoop. Je ontvangt hiervan een creditnota per e-mail. Mocht je na 5 werkdagen nog geen mailbericht hebben ontvangen, kan het zijn dat het product of de verpakking niet in nieuwstaat bij ons zijn aangekomen. 

Let op! Terugbetalingen vinden altijd plaats op rekening van aankoop. Wanneer je bijvoorbeeld met creditcard hebt betaald, kan het zijn dat de creditering pas aan het einde van de maand op je rekening staat.

Belangrijk! Bewaar je verzendbewijsje goed, mocht het product om welke reden dan ook niet goed aankomen dan heb je deze als bewijsje.

Kan ik mijn bestelling achteraf betalen?
Het is mogelijk om bij ons achteraf te betalen. Hierdoor kun je eerst kijken of het product aan jouw verwachtingen voldoet, voordat je de betaling overmaakt. Bij achteraf betalen worden wel extra kosten in rekening gebracht. Bekijk deze pagina met alle informatie rondom achteraf betalen.

Zegt de prijs van het slot iets over de veiligheid?
Wij hechten waarde aan kwaliteit en proberen een mooi assortiment sloten aan te bieden.

Sloten met een ART goedkeuring voldoen aan de veiligheidseissen van stichting ART. Dit is een onafhankeijke organisatie welke het keurnerk toekend.
Wij adviseren met name de sloten met ART3 of met ART4 goedkeuring, deze zijn heel erg veilig. De sloten zijn getest door TNO en hebben hiervan een goedkeuring gekregen.

Het prijsverschil tussen sloten met bijvoorbeeld allen een ART3 goedkeuring zit hem niet in de veiligheid maar in de verfijning van het slot. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan de kwaliteit van de beschermhoes, het type sluitwerk etc. 

Over het algemeen geld dus dat een goedkoop slot zeker veilig kan zijn, let hierbij op het ART keumerk!

Wat is het ART keurmerk?
Het ART keurmerk is een keurmerk, welke door de onafhankelijke stichting ART aan sloten wordt toegekend. De stichting ART stelt zich tot doel het verhogen van het diefstalpreventieniveau van tweewielige voertuigen. Het ART-keurmerk kent verschillende beveiligingsniveaus die worden aangeduid met sterren. Dat sterrensysteem werkt simpel. Hoe meer sterren een slot heeft, des te beter is de beveiligingswaarde. Het maximale aantal sterren is 5 sterren. Op deze website wordt telkens aangeven hoeveel ART sterren het slot heeft. Een ART4 slot beschikt dus over 4 sterren en een ART3 slot over 3 sterren.

Het ART keurmerk heeft als grootste voordeel erkent te worden door de verzekering, alle sloten zijn hiervoor voorzien van een slot- en sleutelnummer.
Afhankelijk van het type voortuig kies je het ART slot.  Hierover vind je meer informatie onder het kopje 'zijn jullie sloten geschikt voor de verzekering'?

Kijk voor mee info op Stichting ART

Zijn jullie sloten geschikt voor de verzekering?
Het is verstandig van te voren bij je verzekering te informeren welk type slot zij eisen voor je voertuig. Over het algemeen geldt de volgende regel;

- Verzekering voor motoren: minimaal ART 4.
- Verzekering voor Scooter en brommer: minimaal ART3.
- Verzekering voor fietsen: minimaal ART2

Daarnaast hebben wij sloten welke SCM zijn goedgekeurd, evenals de ART sloten betreffen dit sloten die door een onafhankelijke instelling zijn gecertificeerd. Deze sloten worden met name gebruikt voor het beveiligen van trailers, containers maar ook voor motorvoertuigen. De SCM sloten worden erkend door de verzekering. 

Hoe breng ik een muuranker/wandanker/vloeranker aan?
Lees altijd goed de handleiding van het desbetreffende anker. Hier staan de instructies in over de montage van het anker. Belangrijk is dat vloerankers/wandankers in beton of steen aangebracht dienen te worden. Hierop zijn de ankers getest en goedgekeurd. 

Is een ART4 slot ook geschikt voor scooters en brommers?
Jazeker, extra veilig zelfs.

Hoewel wij ons kunnen voorstellen dat je het voertuig, bijvoorbeeld een fiets zo goed mogeijk wil beveiligen is een ART4 slot niet altijd aan te raden. Deze zijn een stuk zwaarder en niet erg handzaam voor het gebruik van een fiets. ART2 wordt erkent door de verzekering en biedt voldoende veiligheid. Belangrijker is bijvoorbeeld te letten op de lengte van het slot. In grote steden is het belangrijk het voertuig ergens aan te bevestigen, een lang slot biedt hierin veel gemak!

Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten binnen Nederland zijn gratis. Onze prijzen zijn transparant en zonder bijkomende kosten.
De sloten worden veilig verzonden met PostNL aan de hand van een track en trace code.

Moet mijn leveradres gelijk zijn aan mijn woonadres?

Nee dat hoeft zeker niet! Je kunt je bestelling bij je thuis of op elk ander gewenst adres, bijvoorbeeld je werkadres, laten bezorgen. Iemand moet wel fysiek aanwezig zijn op het gekozen adres. Een postbusadres is daarom geen geschikt adres.

Kan ik een sleutel via jullie laten bijmaken?
Het is helaas niet mogelijk sleutels via ons bij te bestellen, (ART gekeurde) sleutels kunnen bijvoorbeeld wel via www.fietssleutels.nl worden nabesteld.

Is het mogelijk het product te ruilen?
Als je na levering van het slot niet tevreden bent over het product dan bieden wij je de mogelijkheid deze binnen 30 dagen te ruilen waarna wij je aankoopbedrag zullen crediteren. Het is belangrijk dat het product ongebruikt in de originele verpakking geretourneerd wordt.

Na ontvangst van het slot zal deze creditering binnen vijf werkdagen plaatsvinden. Voor een goede en snelle afhandeling dien je het retourformulier uit te printen, in te vullen en ons mét het product toe te zenden. Zou je hierop de reden van retournering willen vermelden? Zo kunnen wij blijven werken aan het optimaliseren van onze dienstverlening en producten. Voor verdere informatie over ruilen en retourneren verwijzen wij je graag naar onze pagina https://www.slotenspeciaalzaak.nl/ruilen.

Let op! Het product kan enkel in nieuwstaat* én in de originele verpakking geretourneerd worden. Is er iets mis met het product of de verpakking? Neem dan contact op met onze klantenservice.

*Onder nieuwstaat verstaan wij dat je het product en de originele verpakking terugstuurt zoals je deze hebt ontvangen: ongebruikt en onbeschadigd.

Als ik het slot wil ophalen, kan dat dan?
Helaas is dit niet meer mogelijk. Dit doen wij om kosten te besparen en zo te zorgen voor de laagste prijzen!
Wij werken met een geavanceerd systeem, waardoor snelle verzending en levering mogelijk is. 

Wat zijn de betalingsmogelijkheden?
Bij slotenspeciaalzaak bieden wij verschillende betaalmethodes aan, onderstaand zullen wij deze nader toelichten.

iDEAL
Wanneer je kiest voor de optie 'betalen via iDEAL' word je vanuit onze website doorgelinkt naar je persoonlijke bankomgeving. Ideal is een vertrouwde betaalwijze, waarin je op een veilige, bekende en verrtouwde wijze je betaling kunt voltooien. Het voordeel is dat je betaling direct bij ons verwerkt wordt waardoor wij de bestelling zo snel mogelijk kunnen verzenden!

Betalingen via iDEAL zijn mogelijk wanneer je bankiert bij een van de onderstaande banken;

- ABN Amro
- ASN Bank
- ING Bank
- Rabobank
- Triodos Bank
- SNS Regiobank
- SNS Bank
- Frieslandbank
- Fortis Bank

PayPal, ook voor VISA & Mastercard
Betalen via PayPal werkt eenvoudig, snel en vertrouwd. Met je paypal wachtwoord en emailadres kun je binnen enkele klikken je betaling voltooien. Daarnaast biedt PayPal de mogelijkheid betalingen via VISA of Mastercard te plaatsen. Betaling via PayPal worden direct verwerkt waardoor wij de sloten zo snel mogelijk kunnen verzenden.

Overschrijving via bank
Wanneer je de voorkeur geeft aan betaling via bankoverschrijving is dit mogelijk via de optie 'bankoverschrijving'. 
Na het plaatsen van je bestelling ontvang je een email met hierin de betaalgegevens. Na ontvangst van de betaling zullen wij de bestelling verzenden. De verwerking van de betaling kan enkele dagen in beslag nemen, houd hierdoor rekening met een langere verzendingstijd.

MisterCash (voor België)
Mistercash is de populairtse betaalmethode in België. Hierbij is je fysieke bankpas zowel on-line als off-line te gebruiken als betalingsmiddel. Betalingen geplaatst met mister Cash zijn gegarandeerd en direct bevestigd. Een betrouwbare, veilige manier van betalen welke direct verwerkt wordt bij ons waardoor wij de sloten zo snel mogelijk kunnen verzenden.

Sofort Banking (voor Duitsland)
Middels SOFORT is het mogelijk online bestellingen te betalen binnen de aparte SOFORT omgeving. Deze manier van betalen wordt met name in Duitsland veel gebruikt. SOFORT verwerkt je betaling binnen 2 werkdagen aan ons waarna wij het slot kunnen verzenden.

Hoe werkt iDEAL?
iDEAL werkt snel en eenvoudig. In een paar stappen kan je de betaling uitvoeren.

1) Kies voor de betaalwijze iDEAL
2) Kies je bank
3) Je bevestigt de betaling via de beveiligingsmethode van Internet Bankieren de betaling wordt direct verwerkt. Wij
ontvangen binnen enkele seconden een ontvangstbevestiging van de betaling en kunnen dan z.s.m. het product
toesturen.

De betaling zal plaatsvinden binnen je vertrouwde bankomgeving. 

Klachtenpagina
Heb je naar aanleiding van de levering een klacht of opmerking dan verwijzen wij je graag door naar onze klachtenpagina voor nadere informatie! 

Ik ben erg tevreden, waar kan ik dit laten blijken?

Kijk, dat horen wij graag! Jouw review is meer dan welkom op Kiyoh.nl

Adresgegevens
Slotenspeciaalzaak.nl is onderdeel van:

Bisshops BV
Herengracht 338-3
1016 CG Amsterdam

 (Let op: Dit is geen retourenadres, zie voor ruilen/retourneren: https://www.slotenspeciaalzaak.nl/ruilen)

KVK 59631465
BTW nr: 853579404B01

[email protected]

Privacy
Persoonlijke gegevens van klanten en bezoekers worden met de grootst mogelijke zorgvuldigheid behandeld en 
beveiligd. Slotenspeciaalzaak.nl houdt zich in alle gevallen aan de eisen die de Wet bescherming persoonsgegevens stelt. 
In het kader van de dienstverlening, wanneer je een product besteld, andere diensten van Slotenspeciaalzaak.nl afneemt, legt 
helmonline.nl gegevens vast. Deze gegevens worden gebruikt voor de uitvoering van de bestelling, haar 
dienstverlening en om je van haar (nieuwe) producten en diensten op de hoogte te houden.

Algemene voorwaarden
Klik hier voor onze algemene voorwaarden

Welk slot is geschikt voor mijn scooter/motor?

Over het algemeen vinden mensen het prettig om een kettingslot te gebruiken om een scooter of motor te beveiligen tegen diefstal. Het voordeel van een kettingslot is namelijk dat je de tweewieler aan een vast object kan bevestigen zoals een lantaarnpaal of hek. Dit verkleint de kans op diefstal enorm!

Ook wordt een schijfremslot vaak gebruikt als beveiliging tegen diefstal. Een schijfrem is namelijk eenvoudig mee te nemen door het kleine formaat. Toch kan je met een schijfremslot je tweewieler nergens aan bevestigen. Het is dan ook een veelgebruikt slot als je motor of scooter voor een korte tijd op slot moet worden gezet. Als de tweewieler voor langere periode beveiligd moet worden raden wij een combinatie van een kettingslot met een schijfremslot aan.

Belangrijk om te weten is dat als je een scooter wilt verzekeren tegen diefstal, je minimaal een ART 3 slot nodig hebt. Voor het verzekeren van je motor tegen diefstal is minimaal een ART 4 slot nodig. Raadpleeg altijd eerst de verzekeraar om zeker te zijn welk slot je nodig hebt voor een verzekering tegen diefstal.

Welk schrijfremslot heb ik nodig?

Niet alle schijfremsloten passen op iedere remschijf. Het is daarom belangrijk om je remschijf op te meten voordat je een slot aanschaft. Als het gaat om een schijfremslot met een pin, is het belangrijk dat je een gat in je remschijf opmeet (een remschijf heeft meerdere kleine gaatjes). Dit gat moet een net iets grotere afmeting hebben dan de afmeting van de pin van het schijfremslot.

Als het gaat om een schijfremslot in de vorm van een beugel, dan moet het schijfremslot niet worden bevestigd door een gaatje in de schijfrem. De beugel moet over de hele schijfrem (met de puntjes erop) worden bevestigd. Hiervoor is het belangrijk dat de schijfrem (gedeelte met de puntjes) in de binnen-afmeting van de beugel past.

Verder is het goed om te weten dat er ook schijfremmen bestaan met het ART-keurmerk. Dit keurmerk kan nodig zijn als je jouw scooter of motor wilt verzekeren tegen diefstal. Bekijk daarvoor altijd eerst goed de voorwaarden van de verzekeraar.

Welke gegevens heb ik nodig voor mijn verzekering?

Wanneer je je slot aan wil melden voor je verzekering heb je een aantal gegevens nodig. Voorheen kreeg je bij een ART gekwalificeerd slot een certificaat. Dit is echter niet meer zo. De verzekering vraagt om de sleutelcodes en om het MBT-nummer. De sleutelcodes vind je op de sleutels zelf. Het MBT-nummer vind je op de verpakking van het slot, maar ook bij de aanvullende informatie onder het product op onze website.

Of jouw slot wordt geaccepteerd door je verzekeringsmaatschappij hangt af van wat er in de polisvoorwaarden wordt vermeld inzake de eisen van beveiliging. Lees deze daarom ook goed door, zodat je weet dat je het goede slot aanschaft.

Mijn slot loopt niet meer soepel, wat nu?

Door WD40, silliconenspray of kroonolie op de stalen kogeltjes in het slot te spuiten en de sleutel meerdere malen om- en weer terug te draaien zorg je ervoor dat het slotmechanisme weer gaat lopen. Bekijk deze pagina voor meer info

Kan ik gelijksluitende sloten bestellen?

Nee dit kan niet op onze website

Hoe kan ik mijn kortingcode gebruiken?

Ben je abonnee op de nieuwsbrief en heb je hierin een kortingscode ontvangen? Op deze pagina wordt uitgelegd hoe je de kortingscode kunt verzilveren.

Hoe kan ik een sleutel laten bijmaken?

Je kunt een sleutel eenvoudig laten bijmaken bij een sleutelmaker. Scooters kunnen voorzien zijn van een startblokkering. De van een chip voorziene sleutel van deze scooters schakelen de startonderbreking uit. Ook sleutels met een chip kunnen worden gemaakt. De sleutelmaker moet dan wel beschikken over de apparatuur die nodig is om te kunnen herprogrammeren. Na het herprogrammeren kunnen de nieuwe sleutels worden gebruikt.

Voor motorsloten werkt het anders. Je kan bij een motorslot het sleutelnummer doorgeven aan een garagehouder en zo kan een nieuwe sleutel voor jou worden besteld. Daarnaast kunnen sommige sleutelmakers aan de hand van een foto van de sleutel en nieuwe sleutel bijmaken. Ook zijn er sleutelspecialisten die met een cameraatje de binnenkant van het contactslot filmen. De aldus verkregen beelden worden gebruikt om een nieuwe sleutel te maken.

Als je beide sleutels kwijt bent, breng dan je contactslot naar een goede sleutelspecialist. Hij beschikt over een computergestuurde machine. Met deze machine kan dan een nieuwe sleutel op maat worden gemaakt. Je kunt ook contact opnemen met de importeur van het merk van je motor. Er kan een nieuwe sleutel besteld worden op basis van het kenteken. Helaas is dit een oplossing met een stevig prijskaartje. Voor een goedkopere oplossing kan ook een tweedehands contactslot worden gekocht met sleutels.

Hoe kan ik mijn slot het beste onderhouden?

Het is erg belangrijk om het slot goed te onderhouden. Net als bij alle spullen die veel buiten worden gebruikt, kan er vooral met koud Hollands weer viezigheid of corrosie ontstaan in het slot. Om het slot weer soepel te laten lopen adviseren wij het gebruik van smeerolie. Dit kan zijn WD40, silliconenspray of kroonolie.

Wanneer kan ik mijn order verwachten?

Wij streven ernaar je bestelling zo snel mogelijk te verzenden. Wanneer je een order hebt geplaatst op werkdagen voor 23.59 's avonds zal deze de volgende dag worden geleverd. Je ontvangt een email van ons met hierin de PostNL track en trace code.

Bestellingen geplaatst op vrijdag worden over het algemeen al op zaterdag geleverd! Bestellingen geplaatst op zaterdag of zondag worden dinsdag geleverd.

Wij streven ernaar je order op tijd te verzenden, en je te voorzien van alle mogelijke informatie. Helaas kan het voorkomen dat een order om een bepaalde reden te laat verzonden wordt, dit komt heel zelden voor en proberen wij met man en macht te voorkomen!

Voor 23.59 besteld is de volgende dag in huis. Ook op zaterdag wordt geleverd!

Ik heb een verkeerd product geleverd gekregen, wat nu?

Al onze producten worden via een automatisch systeem verzonden. De kans op het verzenden van een verkeerd product is daarom erg klein. Mocht het zo zijn dat je toch een verkeerd product hebt ontvangen, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op zodat wij de fout kunnen herstellen. Stuur een e-mail naar [email protected] met hierin je bestelgegevens, omschrijving van het probleem en een foto van zowel het verkeerde product als de doos waarin het product is geleverd. Wij zullen de fout zo snel mogelijk herstellen.

Let op! Het is belangrijk om het foutief ontvangen product in de originele verpakking te laten, anders kunnen wij deze helaas niet meer retour nemen of voor je omruilen.

Verzenden jullie ook naar België?

Jazeker, de levertijd is gelijk aan die van Nederland. Je betaalt dus geen verzendkosten en voor 23.59 uur besteld is morgen in huis! Betaling kan door middel van Paypal, bankoverschrijving of Mister cash.

Je ontvangt de bankgegevens als je de bestelling afrondt.

Je order naar België zal worden verzonden met PostNL, je ontvangt hiervan een track en trace code. Verdere informatie over verzendingen vind je hier.

Is het mogelijk mijn bestelling te wijzigen / annuleren?

Helaas kunnen wij door de snelle techniek geen wijzigingen in orders doorvoeren. Door middel van een automatisch orderpicksysteem worden orders na plaatsing direct verwerkt en overgedragen aan de vervoerder. Om deze reden kunnen wij geen producten aan de order toevoegen of verwijderen, en kunnen wij geen adreswijzigingen doorvoeren. Omdat de order binnen enkele minuten is verwerkt, is het niet mogelijk de bestelling te annuleren.

Mocht je de order niet meer willen ontvangen, kun je deze het beste weigeren aan de deur. De zending zal dan weer retour afzender gaan. Zodra wij het pakketje retour hebben ontvangen, ontvang je automatisch een e-mailbevestiging. Hierna zal het aankoopbedrag minus 4 euro weigeringskosten binnen 5 werkdagen worden gecrediteerd op rekening van aankoop. Je ontvangt hiervan een creditnota per e-mail.

Ik heb mijn bestelling retour gezonden maar nog geen geld retour ontvangen?

Zodra de order retour gekomen is, ontvang je hiervan automatisch mailbevestiging. Nadat het product gecontroleerd is en in nieuwstaat is, zal het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen gecrediteerd worden op rekening van aankoop. Je ontvangt hiervan een creditnota per e-mail. Mocht je na 5 werkdagen nog geen mailbericht hebben ontvangen, kan het zijn dat het product of de verpakking niet in nieuwstaat bij ons zijn aangekomen.

Let op! Terugbetalingen vinden altijd plaats op rekening van aankoop. Wanneer je bijvoorbeeld met creditcard hebt betaald, kan het zijn dat de creditering pas aan het einde van de maand op je rekening staat.

Belangrijk! Bewaar je verzendbewijsje goed, mocht het product om welke reden dan ook niet goed aankomen dan heb je deze als bewijsje.

Kan ik mijn bestelling achteraf betalen?

Het is mogelijk om bij ons achteraf te betalen. Hierdoor kun je eerst kijken of het product aan jouw verwachtingen voldoet, voordat je de betaling overmaakt. Bij achteraf betalen worden wel extra kosten in rekening gebracht. Bekijk deze pagina met alle informatie rondom achteraf betalen.

Zegt de prijs van het slot iets over de veiligheid?

Wij hechten waarde aan kwaliteit en proberen een mooi assortiment sloten aan te bieden.

Sloten met een ART goedkeuring voldoen aan de veiligheidseissen van stichting ART. Dit is een onafhankeijke organisatie welke het keurnerk toekend. Wij adviseren met name de sloten met ART3 of met ART4 goedkeuring, deze zijn heel erg veilig. De sloten zijn getest door TNO en hebben hiervan een goedkeuring gekregen.

Het prijsverschil tussen sloten met bijvoorbeeld allen een ART3 goedkeuring zit hem niet in de veiligheid maar in de verfijning van het slot. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan de kwaliteit van de beschermhoes, het type sluitwerk etc.

Over het algemeen geld dus dat een goedkoop slot zeker veilig kan zijn, let hierbij op het ART keumerk!

Wat is het ART keurmerk?

Het ART keurmerk is een keurmerk, welke door de onafhankelijke stichting ART aan sloten wordt toegekend. De stichting ART stelt zich tot doel het verhogen van het diefstalpreventieniveau van tweewielige voertuigen. Het ART-keurmerk kent verschillende beveiligingsniveaus die worden aangeduid met sterren. Dat sterrensysteem werkt simpel. Hoe meer sterren een slot heeft, des te beter is de beveiligingswaarde. Het maximale aantal sterren is 5 sterren. Op deze website wordt telkens aangeven hoeveel ART sterren het slot heeft. Een ART4 slot beschikt dus over 4 sterren en een ART3 slot over 3 sterren.

Het ART keurmerk heeft als grootste voordeel erkent te worden door de verzekering, alle sloten zijn hiervoor voorzien van een slot- en sleutelnummer.

Afhankelijk van het type voortuig kies je het ART slot. Hierover vind je meer informatie onder het kopje 'zijn jullie sloten geschikt voor de verzekering'?

Kijk voor mee info op Stichting ART

Zijn jullie sloten geschikt voor de verzekering?

Het is verstandig van te voren bij je verzekering te informeren welk type slot zij eisen voor je voertuig. Over het algemeen geldt de volgende regel;

- Verzekering voor motoren: minimaal ART 4. - Verzekering voor Scooter en brommer: minimaal ART3. - Verzekering voor fietsen: minimaal ART2

Daarnaast hebben wij sloten welke SCM zijn goedgekeurd, evenals de ART sloten betreffen dit sloten die door een onafhankelijke instelling zijn gecertificeerd. Deze sloten worden met name gebruikt voor het beveiligen van trailers, containers maar ook voor motorvoertuigen. De SCM sloten worden erkend door de verzekering.

Hoe breng ik een muuranker/wandanker/vloeranker aan?

Lees altijd goed de handleiding van het desbetreffende anker. Hier staan de instructies in over de montage van het anker. Belangrijk is dat vloerankers/wandankers in beton of steen aangebracht dienen te worden. Hierop zijn de ankers getest en goedgekeurd.

Is een ART4 slot ook geschikt voor scooters en brommers?

Jazeker, extra veilig zelfs.

Hoewel wij ons kunnen voorstellen dat je het voertuig, bijvoorbeeld een fiets zo goed mogeijk wil beveiligen is een ART4 slot niet altijd aan te raden. Deze zijn een stuk zwaarder en niet erg handzaam voor het gebruik van een fiets. ART2 wordt erkent door de verzekering en biedt voldoende veiligheid. Belangrijker is bijvoorbeeld te letten op de lengte van het slot. In grote steden is het belangrijk het voertuig ergens aan te bevestigen, een lang slot biedt hierin veel gemak!

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten binnen Nederland zijn gratis. Onze prijzen zijn transparant en zonder bijkomende kosten. De sloten worden veilig verzonden met PostNL aan de hand van een track en trace code.

Moet mijn leveradres gelijk zijn aan mijn woonadres?

Nee dat hoeft zeker niet! Je kunt je bestelling bij je thuis of op elk ander gewenst adres, bijvoorbeeld je werkadres, laten bezorgen. Iemand moet wel fysiek aanwezig zijn op het gekozen adres. Een postbusadres is daarom geen geschikt adres.

Kan ik een sleutel via jullie laten bijmaken?

Het is helaas niet mogelijk sleutels via ons bij te bestellen, (ART gekeurde) sleutels kunnen bijvoorbeeld wel via www.fietssleutels.nl worden nabesteld.

Is het mogelijk het product te ruilen?

Als je na levering van het slot niet tevreden bent over het product dan bieden wij je de mogelijkheid deze binnen 30 dagen te ruilen waarna wij je aankoopbedrag zullen crediteren. Het is belangrijk dat het product ongebruikt in de originele verpakking geretourneerd wordt.

Na ontvangst van het slot zal deze creditering binnen vijf werkdagen plaatsvinden. Voor een goede en snelle afhandeling dien je het retourformulier uit te printen, in te vullen en ons mét het product toe te zenden. Zou je hierop de reden van retournering willen vermelden? Zo kunnen wij blijven werken aan het optimaliseren van onze dienstverlening en producten. Voor verdere informatie over ruilen en retourneren verwijzen wij je graag naar onze pagina https://www.slotenspeciaalzaak.nl/ruilen.

Let op! Het product kan enkel in nieuwstaat* én in de originele verpakking geretourneerd worden. Is er iets mis met het product of de verpakking? Neem dan contact op met onze klantenservice.

*Onder nieuwstaat verstaan wij dat je het product en de originele verpakking terugstuurt zoals je deze hebt ontvangen: ongebruikt en onbeschadigd.

Als ik het slot wil ophalen, kan dat dan?

Helaas is dit niet meer mogelijk. Dit doen wij om kosten te besparen en zo te zorgen voor de laagste prijzen!

Wij werken met een geavanceerd systeem, waardoor snelle verzending en levering mogelijk is.

Betaalmethodes

Bij slotenspeciaalzaak bieden wij verschillende betaalmethodes aan, onderstaand zullen wij deze nader toelichten.

iDEAL
Wanneer je kiest voor de optie 'betalen via iDEAL' word je vanuit onze website doorgelinkt naar je persoonlijke bankomgeving. Ideal is een vertrouwde betaalwijze, waarin je op een veilige, bekende en verrtouwde wijze je betaling kunt voltooien. Het voordeel is dat je betaling direct bij ons verwerkt wordt waardoor wij de bestelling zo snel mogelijk kunnen verzenden!

Betalingen via iDEAL zijn mogelijk wanneer je bankiert bij een van de onderstaande banken:

- ABN Amro - ASN Bank - ING Bank - Rabobank - Triodos Bank - SNS Regiobank - SNS Bank - Frieslandbank - Fortis Bank

PayPal (ook voor VISA & Mastercard)
Betalen via PayPal werkt eenvoudig, snel en vertrouwd. Met je paypal wachtwoord en emailadres kun je binnen enkele klikken je betaling voltooien. Daarnaast biedt PayPal de mogelijkheid betalingen via VISA of Mastercard te plaatsen. Betaling via PayPal worden direct verwerkt waardoor wij de sloten zo snel mogelijk kunnen verzenden.

Overschrijving via bank
Wanneer je de voorkeur geeft aan betaling via bankoverschrijving is dit mogelijk via de optie 'bankoverschrijving'. Na het plaatsen van je bestelling ontvang je een email met hierin de betaalgegevens. Na ontvangst van de betaling zullen wij de bestelling verzenden. De verwerking van de betaling kan enkele dagen in beslag nemen, houd hierdoor rekening met een langere verzendingstijd.

Mister Cash/Bancontact (voor België)
Mister Cash is de populairste betaalmethode in België. Hierbij is je fysieke bankpas zowel online als offline te gebruiken als betalingsmiddel. Betalingen geplaatst met Mister Cash zijn gegarandeerd en direct bevestigd. Een betrouwbare, veilige manier van betalen welke direct verwerkt wordt bij ons waardoor wij de sloten zo snel mogelijk kunnen verzenden.

Sofort Banking (voor Duitsland)
Middels SOFORT is het mogelijk online bestellingen te betalen binnen de aparte SOFORT omgeving. Deze manier van betalen wordt met name in Duitsland veel gebruikt. SOFORT verwerkt je betaling binnen 2 werkdagen aan ons, waarna wij het slot kunnen verzenden.

Hoe werkt iDEAL?

iDEAL werkt snel en eenvoudig. In een paar stappen kan je de betaling uitvoeren.

1) Kies voor de betaalwijze iDEAL 2) Kies je bank 3) Je bevestigt de betaling via de beveiligingsmethode van Internet Bankieren de betaling wordt direct verwerkt. Wij ontvangen binnen enkele seconden een ontvangstbevestiging van de betaling en kunnen dan z.s.m. het product toesturen.

De betaling zal plaatsvinden binnen je vertrouwde bankomgeving.

Klachtenpagina

Heb je naar aanleiding van de levering een klacht of opmerking dan verwijzen wij je graag door naar onze klachtenpagina voor nadere informatie!

Ik ben erg tevreden, waar kan ik dit laten blijken?

Kijk, dat horen wij graag! Jouw review is meer dan welkom op Kiyoh.nl

Adresgegevens

Slotenspeciaalzaak.nl is onderdeel van:

Bisshops BV Herengracht 338-3 1016 CG Amsterdam

(Let op: Dit is geen retourenadres, zie voor ruilen/retourneren: https://www.slotenspeciaalzaak.nl/ruilen)

KVK 59631465 BTW nr: 853579404B01

[email protected]

Privacy

Persoonlijke gegevens van klanten en bezoekers worden met de grootst mogelijke zorgvuldigheid behandeld en beveiligd. Slotenspeciaalzaak.nl houdt zich in alle gevallen aan de eisen die de Wet bescherming persoonsgegevens stelt. In het kader van de dienstverlening, wanneer je een product besteld, andere diensten van Slotenspeciaalzaak.nl afneemt, legt helmonline.nl gegevens vast. Deze gegevens worden gebruikt voor de uitvoering van de bestelling, haar dienstverlening en om je van haar (nieuwe) producten en diensten op de hoogte te houden.

Algemene voorwaarden

Klik hier voor onze algemene voorwaarden